Teamdag: heb gedoe op (en van) tafel

Teamdag: het gedoe op (en van) tafel

Gedoe in een van de teams in de organisatie. Je merkt het aan verschillende factoren:

  • De prestaties zijn laag of net boven de norm
  • Het verzuim is hoog en het is lastiger om talenten binnen het bedrijf te houden.
  • Het is merkbaar aan een negatieve sfeer. Maar je kunt er de vinger niet op leggen wat er aan de hand is.

Komt het door de recente groei of door toenemende complexiteit in de organisatie? 

De krapte op de arbeidsmarkt maakt dat je meer dan ooit de urgentie ziet om met het team aan de slag te gaan.

Wil jij direct met je team aan de slag waarbij je het gedoe op tafel krijgt? In een dagdeel werk ik met het team samen. Door mijn aanpak komen verschillende perspectieven en mogelijke problemen op tafel. Zo weet je wat er speelt en kun je gericht actie ondernemen om het team een stap verder te brengen.

Dit aanbod is inclusief

  • Een telefonische of online intake van 45 minuten
  • Een programma op maat
  • Na afloop 5 strategische tips voor jouw team

Meer weten over mijn aanpak? Lees meer over mijn werkwijze en visie

Of laten we kennismaken in een strategiegesprek.

Een aantal voorbeelden van recente business cases:

De taken en rollen zijn prima verdeeld. We werken als zelfsturend team en dat begint goed te werken. Maar hoe ga ik om met informeel leiderschap? 

Het loopt niet lekker in het team. De motivatie lijkt er minder te zijn en de prestaties zijn net boven de norm. Hoe ga ik hier als leidinggevende mee om?

Na veel wisselingen van personeel en manieren van werken is het denk ik goed om de teamvisie met alle teamleden te herijken. Maar hoe begin ik daarmee? 

Tijdens een teamoverleg wordt altijd de lieve goede vrede bewaard. We kunnen geen inhoudelijke discussies voeren zonder dat ruzie of ontwijkend gedrag ontstaan. Er wordt geroddeld maar tot de kern komen we niet. Hoe trekken we de gesprekken naar een volwassen niveau?

Er speelt van alles in het team waaraan ik leiding geef en ik kom niet tot de kern. Sommige werkzaamheden lijken te zijn verdeeld op basis van (ongeschreven) verborgen rechten en er is geen teamspirit. Er zijn patronen ontstaan waardoor het team niet zo flexibel is als ik zou willen. Hoe zet ik stappen met hen?

Samen werken aan communicatie en leiderschap?